Serwis Allegro jest obecnie pierwszym miejscem, w którym większość internautów szuka interesujących ich towarów w celu ich zakupu, czy choćby sprawdzenia i porównania cen.

Sprzedawcy dobrze wiedzą, że w każdej dziedzinie konkurencja jest naprawdę ogromna, więc trzeba się nie lada napicić, aby wsród wielu dostępnych ofert nasza była najatrakcyjniejsza i przyciągała uwagę potencjalnych klientów.

Na podstawie własnych doświadczeń postaram się podać kilka porad, które według mnie, mogą pomóc w przyciągnięciu większej liczby klientów do naszych aukcji i tym samym zwiększyć sprzedaż (to oczywiście moje skromne opinie i nie mogę zagwarantować, że się sprawdzą, ale ja stosując je zaobserwowałem wzrost zainteresowania aukcjami).

 

  • Szablon allegro - to moim zdaniem oczywista sprawa i tutaj nie będę się rozpisywał - aby się wyróżniać trzeba posadać indywidualny, dopasowany do rodzaju działalności i oferowanych towarów szablon graficzny. Klient przeglądając taką aukcję wie, że sprzedający poważnie podchodzi do sprzedaży i klientów (większość osób zwraca na to uwagę).
  • Panel aukcji - bardzo pomocny mechanizm, który pozwala wyświetlać na naszych aukcjach kilka losowo wybranych, pozostałych aukcji wystawionych przez nas, dzięki czemu ułatwiamy klientom dostęp do naszej oferty, tym bardziej, jeżeli chcą oni zakupić więcej, niż tylko jeden towar.
  • Zdjęcia produktów - powinniśmy fotografować każdy przedmiot samemu lub zlecić to odpowiedniej firmie, jeśli sprawia nam to trudność. Dla wielu produktów dobrze jest wykonać kilka ujęć (z różnej perspektywy). Każdy lubi wiedzieć, co kupuje tym bardziej, jeśli są to towary używane.
  • Ramka fotografii - bardzo dobrym sposobem, na przyciągnięcie uwagi klientów i ułatwienie im wyszukiwania naszych aukcji, szczególnie na liście wyświetlanych towarów, jest zastosowanie graficznej ramki, w którą możemy wkleić nasze fotografie produktów. W ramce najlepiej umieścić nazwę firmy (dobrze, jeśli jest ona równocześnie nazwą na allegro) i opis naszej działalności. Aby lepiej zobrazować, o co dokładnie chodzi, załóżmy, że firma nazywa się tel-gsm i tak samo nazywa się konto allegro, to tak mogłaby wyglądać ramka fotografii. Gdy na podstawie tego zdjęcia stworzona zostanie miniatura, to na liście aukcji nasze prodmioty będą lepiej widoczne bardziej rozpoznawalne.
  • Opisy towarów, usług - opisz dokładnie co sprzedajesz - nie pozostawiaj nic w domyśle. Dobry, przygotowany indywidualnie opis to znak, że wiesz, co sprzedajesz i o czym mówisz. Oczywiście specyfikację czy dane techniczne towarów można skopiować i wkleić do opisu, ale warto postarać się, aby dodać coś więcej, niż tylko dostepną wszędzie specyfikację - poświęciś troszkę więcej czasu na przygotowanie solidnego opisu (również tego, dlaczego warto kupić u nas), który zaowocuje w przyszłości.
  • Rzetelne podejście do sprzedaży - sprawa niby oczywista, ale proszę mi wierzyć, wielu ludziom wydaje się, że sprzedaż to prosta sprawa, ale tak nie jest. To zajęcie, które pochłania sporo czasu (jeśli chcemy to robić sumiennie). Odpowiadanie na maile (rzeczowo i wyczerpująco), przygotowanie aukcji, przygotowanie wysyłek itd. to wszystko ma ogromne znaczenie. Zadowolony klient, to szansa na ponowne zakupy z jego strony oraz polecenie naszych aukcji innym jego znajomym - czyli wzrost sprzedaży.

 

Przedstawione powyżej porady dla wielu z Was mogą wydać się oczywiste i może śmieszne, ale ja osobiście zaobserwowałem u osób, które zastosowaly się do nich, jak i w czasie, kiedy pracowałem w firmie zajmującej się sprzedażą, że poważne i profesjonalne podejście do sprzedaży to zadowoleni klienci, a zaddowoleni klienci to zwiększenie zysków. Warto poświęcić nieco więcej czasu, aby starannie przygotowac aukcję, a z pewnością przyniesie to wymierne korzyści.